Пређи на главни садржај

Krosani

Danas napravite krosane!


 Lisnati krosani koji se tope u ustima, puterastog ukusa. Pre par dana pravila sam ove malene krosane sestri za rođendan. Toliko su bile mekane i ukusne da nisu dočekali goste koji su kasnije stigli. Od kilograma brašna napravila sam 32 krosana, mada nisam imala u vidu da je to malo za toliko rodbine i prijatelja. Uživali smo u slatkim, odnosno slanim zalogajima uz laganu priču. Počastite i Vi svoju porodicu i prijatelje i napravite ove lepe krosane. Imajte u vidu da sam pravila više, manjih kiflica, a Vi ukoliko želite veće podelite ovu količinu na manje trouglova.


Vreme pripreme oko 2 sata
Za 32 krosana potrebno je:

 Potrebni sastojci:
  1. 1kg mekog brašna
  2. 1 kvasac (50gr)
  3. 2 kašike soli
  4. 1 kašičica šećera
  5. 5 kašika ulja
  6. 5 dl mleka
  7. 250gr margarina
  8. 1 jaje

Umlačite pola šolje mleko (nikako ne sme biti vruće) te u njega izdrobite kvasac, dodajte kašičicu sećera i kašiku brašna. Izmešajte i ostavite 5 minuta da nadođe.
Polovinu brašna, 2 kašike soli, ulje, preostalo mleko i nadošli kvasac izmešajte i lagano dodavajući preostalo brašno umesite mekano testo. Nakon toga ostaite da odmori oko 45 minuta na toplom (testo lagano premažem uljem kako se ne bi zalepilo za činiju i preko činije stavim kesu, jer zadržava više toplotu i lepo nadođe).

Nadošlo testo prebacite na pobrašnavljenu površinu, premesite ga te podelite na 5 juka (može i više, bude dosta lisnatije, međutim ja sam radila ovako). Svaku juku oblikujte oklagijom u krug (malo manji od debljine prsta). Poređajte ih jednu na drugu, a izmedju svake izrendajte ravnomerno  margarin (margarin sam držala na sobnoj temperaturi, a rendalicom se veoma lepo može odvojiti i rasporediti). Imajte u vidu da poslednji krug testa ne treba premazivati margarinom.
Sada spojeno testo razvijte u veliki krug kao na slici.
Podelite na 32 trougla.
I svaki trougao od kraja ka sredini uvijte i oblikujte u krosane (ukolike želite možete ih napraviti slatke, odnosno slane, sa nadevima koje najviše volite, ja sam pravile prazne).
Poređajte ih u podmazan pleh, sačekajte da nadodju nekoliko minuta, premažite ih umućenim jajem, a zatim ih pecite u zgrejanoj rerni na 250 stepeni oko pola sata, zavisi od rerne.

Prijatno!

Vaša Mica.





Коментари

Популарни постови са овог блога

Vitaminska kupus salata

Danas napravite vitaminsku salatu! Uz ručak odlično pristaje. Ukoliko za ručak spremate neko pečeno meso ili uz razna variva, vama po volji je, a uz to je veoma ukusna i zdrava. Možete je koristiti i kao punjenje za tortilje i hamburgere. Ova salata obiluje vitaminima, a ja sam je prvi put jela davno, kao mala zajedno sa pljeskavicom. Danas sam se nje setila i napravila je, međutim umesto sirćeta koje ide u salatu, koristila sam sok od limuna. Zdravo je i korisno, zbog toga sam zamenila, a ukus je isti. U daljem tekstu pogledajte kako se priprema. Vreme pripreme oko 10 minuta. Za 2 osobe potrebno je:   Potrebi sastojci: Jedna manja glavica kupusa 2 šargarepe 1 limun (ili 2 kašičice sirćeta) 2 kašičice maslinovog ulja (ili 2 kašičice suncokretovog ulja) so Kupusu odstranite spoljne listove, presecite ga na pola i uklonite koren (slobodno ga pojedite u toku pripreme, jer je veoma koristan). Sitno narežite kupus i stavite u činiju. Ogulite šargarepu

Ćuretina u marinadi

  Danas za ručak napravite ćuretinu u marinadi! Uvek sam imala, da tako kažem, problem sa pripremom ćuretine. Iskreno, previše mi je suva i tvrda. S obzirom da imam domaću ćuretinu, bilo je ćurećeg mesa u izobilju te sam shodno tome i mogla da eksperimentišem. Primetila sam da je najbolje marinirati ovu vrstu mesa, jer meso omekani i bude divnog ukusa.  Danas sam pripremila ovakav ručak i odlučila se za ovu vrstu marinade. Svi smo bili prezadovoljni ukusom, te ukoliko i Vi želite da oduševite sebe i druge možete spremiti ovaj obrok. Pogledajte recept, a u na kraju teksta pogledajte kako skuvati pirinač koji će biti i dovoljno kuvan, a priom neće izgoreti. Vreme pripreme 1 sat i 15 minuta. Za 4 osobe potrebno je: Potrebi sastojci:    1. 800 grama ćuretine (meso od bataka)    -Za marinadu      1. Pola manje šolje maslinovog ulja      2. 2 čena belog luka      3. 1 šargarepa      4. 1 zelen      5. Pola kašike slatke, tucane paprike      6. Kašičica blago ljute

Hleb od spelte, heljde i lana

Danas napravite hleb od spelte, heljde i lana!   Diskusija o pečenju hleba bez kvasca i moji saveti:   Verujem da ima Vas koji želite da napravite neke ukusne hlebove, a da sa druge strane budu bez kvasca. Kako ne bismo povećavali kiselost organizma i kako bismo se hranili zdravo, neophodno je da iz svakodnevne ishrane izbacite belo brašno i kvasac. Naravno to nije sve, ali što se tiče žitarica i unosa istih u organizam to je jedan od saveta koji nam preporučuju lekari. Isprobala sam više puta da napravim hleb sa sodom bikarbonom, međutim ona ne reaguje bez neke kiseline, kao što je limunska kiselina ili sirće. Međutim, bit je u tome da ne unosimo sirće, tako da hleb možete napraviti sa malo soka od limuna, mešavinom kašičice isceđenog soka i kašičice sode bikarbone. Naravno ovo se koristi kao zamena za kvasac, odnosno kao suplement koji će podići hleb. Kao drugu zamenu možete koristiti prašak za pecivo, on ima sve potrebne sastojke koji će upotpunosti zameniti kvasac. I